ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΚΟΠΩΣΗΣ Εκτύπωση E-mail

ΚΑΤΑΓΜΑ,ΚΑΤΑΓΜΑ ΚΟΠΩΣΗΣ,ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ,ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ,ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ,ΙΑΣΩ,ΙΑΣΩ GENERAL

 

ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΚΟΠΩΣΗΣ

 

 

Τί είναι?

Το κάταγμα κόπωσης είναι ένα ρωγμώδες κάταγμα σε κάποιο οστό που δέχεται επαναλαμβανόμενη φόρτιση. Τα οστά στα οποία συνήθως συμβαίνουν αυτά τα κατάγματα είναι τα μετατάρσια στονάκρο πόδα, η κνήμη, η περόνη, το μηριαίο και οι σπόνδυλοι.

 καταγμα κοπωσης

Πώς συμβαίνει?

Τα κατάγματα κόπωσης είναι τραυματισμοί υπερχρησίας. Συνήθως συμβαίνει σαν αποτέλεσμα υπερχρησίας του άκρου πόδα σε δραστηριότητες όπως τρέξιμο, περπάτημα, άλματα και hiking. Άτομα τα οποία έχουν πλατυποδία ή βλαισοποδία έχουν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουναυτόν τον τραυματισμό. Ο πόνος αυτός συνήθως έρχεται σταδιακά. Μερικές φορές όμως συμβαίνει μετά από κάποια απότομη και εκρηκτική κίνηση όπως το σπριντ ή ένα μεγάλο άλμα, όπου μπορεί να παρουσιαστεί και ρήξη κάποιου τένοντα.

 

Ποιά είναι τα συμπτώματα?

Το κυριότερο σύμπτωμα είναι ο πόνος κατά την φόρτιση του σκέλους ο οποίος πολλές φορές συνοδεύεται από οίδημα.

 

Πώς γίνεται η διάγνωση?

Ο γιατρός θα κάνει κλινική εξέταση και θα ζητήσει λήψη ακτινογραφίας. Πολλές φορές αυτού του είδους τα κατάγματα δεν φαίνονται στην απλή ακτινογραφία και σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται μια ειδική εξέταση που λέγεται σπινθηρογράφημα.

 

Πώς θεραπεύεται?

Το πιο σημαντικό στοιχείο στη θεραπεία του κατάγματος κόπωσης είναι η ξεκούραση. Κατά τα άλλα, τοποθετήστε πάγο για 15-20 λεπτά κάθε 3-4 ώρες για τις πρώτες 2-3 ημέρες ή μέχρι να ελεγχθεί ο πόνος. Ξεκινήστε τη λήψη αντιφλεγμονοδών φαρμάκων άμεσα και διακόψτε τα μόλις σας το πεί ο γιατρός. Αποφεύγετε κινήσεις ή δραστηριότητες που να επιδεινώνουν τη φλεγμονή πχ αντί για τρέξιμο μπορείτε να κολυμπάτε σε πισίνα. Τέλος θα πρέπει να φορέσετε ειδικό λειτουργικό νάρθηκα 3-6 εβδομάδες.

 

Πότε μπορώ να επιστρέψω στις καθημερινές και αθλητικές μου δραστηριότητες?

Ο σκοπός της αποκατάστασης είναι η ταχύτερη και ασφαλέστερη επιστροφή σας στις καθημερινές και αθλητικές σας δραστηριότητες. Αν επιστρέψετε νωρίτερα απ’ότι πρέπει πιθανόν να επιδεινωθεί ο τραυματισμός και να οδηγηθείτε σε μόνιμη ενόχληση. Ο γενικός κανόνας πάντως λέει ότι όσο πιο χρόνιος είναι ο τραυματισμός και όσο πιο πολύ καθυστέρησε η έναρξη των θεραπειών τόσο περισσότερος χρόνος απαιτείται για την ίασή του. Μπορείτε να επιστρέψετε με ασφάλεια στις αθλητικές και καθημερινές σας δραστηριότητες εαν ξεκινώντας ξανά την άθλησή σας φορτίζετε προοδευτικά το μέρος του κατάγματος. Για παράδειγμα η πρώτη αθλητική δραστηριότητα μπορεί να είναι κολύμβηση και μετά τρέξιμο.

 

Πώς μπορώ να αποφύγω τα κατάγματα κόπωσης?

Όπως έχει ήδη αναφερθεί αυτός ο τραυματισμός είναι αποτέλεσμα υπερφόρτωσης. Άρα ο καλύτερος τρόπος για να προλάβουμε τα κατάγματα κόπωσης είναι να ακολουθούμε τα σημάδια που μας στέλνει το σώμα μας και να αποφεύγουμε τις υπερβολές. Το σημαντικότερο όμως είναι να μην επιμένετε σε ασκήσεις που σας προκαλούν ή αυξάνουν τον πόνο σε κάποιο μέρος του σώματος σας.

 

 

 

 
< Προηγ.   Επόμ. >

ΙΑΣΩ Physio YouTube Channel

ΙΑΣΩ Physio

ΙΑΣΩ  Pphysio YouTube Channel

Επιλεγμένη Αρθρογραφία

Επιλέξτε το αρχικό γράμμα και δείτε το αντίστοιχο διαθέσιμο άρθρο ή δείτε όλα τα  άρθρα. A - Β - Γ - Δ  - Ε - Ζ
Η- Θ - Ι - Κ - Λ - Μ
Ν -Ξ - Ο - Π - Ρ - Σ
Τ -Υ - Φ - Χ - Ψ - Ω

Που βρισκόμαστε

Λεωφόρος Μεσογείων 264, 15562 Χολαργός, Αθήνα
 

Επισκεψιμότητα

Έχουμε 2 επισκέπτες online
Σύνολο Επισκεπτών: 3331586